Την παρακάτω αφήγηση την έστειλε ένας φίλος της σελίδας o Αλέξανδρος
αξίζει να την διαβάσετε
Τουαλέτες δεν υπήρχαν , πηγαίναμε στα πουρνάρια ,και το 1970 η δικτατορία μας υποχρέωσε να φτιάξουμε τουαλέτες (WC) δίνοντας και δάνειο 1500 δραχμές , φυσικά ένα μικρό δωματιάκι έξω από το σπίτι, μόνο με WC και στην καλύτερη περίπτωση να υπάρχει και χώρος για να πλένουν οι γυναίκες στη σκαφίδα όταν βρέχει και για ξέβγαλμα πήγαιναν στη βρύση του χωριού και με βόθρο ~3 με 4 κυβικά ,σκαμμένο με το τσαπί .
Η οικογένειά μου και μία ακόμη είχε ένα ραδιόφωνο με μια τεράστια μπαταρία BEREC και εξωτερική κεραία δεμένη στα δέντρα .
Υπήρχε και ένα καφενείο – μπακάλικο στο χωριό.
Μέχρι την 3η δημοτικού όταν πηγαίναμε σχολείο ,είχε σισίτιο το πρωϊ (γάλα σε σκόνη ή τσάϊ του βουνού) και το μεσημέρι από ψάρια κατεψυγμένα , μπουλουγούρι και όσπρια . Δίναμε από 10 δραχμές το μήνα σε μια γυναίκα του χωριού που έκανε τη μαγείρισσα και την τραπεζοκόμο.
Επίσης μέχρι την 3η Δημοτικού κάθε χρόνο άνοιξη ή φθινόπωρο απόγευμα, ερχόταν ένα τζιπ με 2 Αγγλους οδοντογιατρούς , μια μεταφράστρια και τον οδηγό του οχήματος , μας κοίταγαν τα δόντια , μας έδιναν οδοντόπαστες και οδοντόβουρτες και πλαστικά ποτήρια και μας εκπαίδευαν να πλένουμε τα δόντια μας. Το βράδυ μαζευόταν όλο το χωριό και έκαναν προβολή ταινίας (με ρεύμα από το τζιπ) που σαν πρωταγωνιστές είχε δύο παιδιά που έπλεναν τα δόντια τους και είχαν γερά δόντια, τα συλαμβάνανε κακοποιοί , τα έδεναν αλλά αυτά επειδή είχαν γερά δόντια ή έλυναν τα σχοινιά ή τα έκοβαν με τα δόντια τους και ελευθερονοντουσαν .
Ασφαλτος (της κακιάς ώρας , μουλαρόδρομος με μονή διαχωριστική ) έγινε το 1990. Τώρα έχουν κτισθεί αρκετά νέα σπίτια από ξένους και τα παλιά έχουν ανακαινισθεί και έχουν τις ανέσεις ενός σύγχρονου σπιτιού στο μέτρο του δυνατού, είναι 5 λεπτά περίπου από τη θάλασσα , έχει υψόμετρο περίπου 300 μέτρα και είναι ωραίο το μέρος , έχει και ρυμοτομία με δρόμους 5 μέτρα και πλατεία.
.Είμαστε 10 με 12 παιδιά συνήθως (όταν πήγαινα στην 5η και 6η Δημοτικού ήμασταν 11) στο δημοτικό και είχαμε ένα δάσκαλο.
Αλέξανδρε πρέπει να έχουμε μια δεκαετία διάφορα άλλα θυμήθηκα πολλά απο τα δικά μου να είσαι καλά Γκρινιαρόγατος
οι φωτογραφίες δεν έχουν σχέση με την παραπάνω αφήγηση είναι τις εποχής
αξίζει να την διαβάσετε
''Είμαι της γενιάς του 60.
Είμαι από μικρό χωριό , το ρεύμα μπήκε το 1972 , μέχρι τότε είχαμε λάμπες πετρελαίου Το νερό στα σπίτια μας μπήκε το 1983 και μέχρι τότε το κουβαλάγαμε από τη βρύση του χωριού .
Μαγειρεύανε στο τζάκι με ξύλα και το πετρογκάζ ήταν μεγάλη πολυτέλεια. Για να πλυθούμε ζεστέναμε μία κατσαρόλα νερό και αφού την αραιώναμε σε ένα κουβά , λουζόμαστε και μία κατσαρόλα ακόμη για να κάνουμε μπάνιο. Σαμπουάν δεν...
Μαγειρεύανε στο τζάκι με ξύλα και το πετρογκάζ ήταν μεγάλη πολυτέλεια. Για να πλυθούμε ζεστέναμε μία κατσαρόλα νερό και αφού την αραιώναμε σε ένα κουβά , λουζόμαστε και μία κατσαρόλα ακόμη για να κάνουμε μπάνιο. Σαμπουάν δεν...
υπήρχαν και πλενόμαστε μόνο με πράσινο σαπούνι. Τον χειμώνα η μητέρα μας , μας έλουζε και μας έκανε μπάνιο σε μια σκαφίδα μπροστά στο τζάκι.
Τουαλέτες δεν υπήρχαν , πηγαίναμε στα πουρνάρια ,και το 1970 η δικτατορία μας υποχρέωσε να φτιάξουμε τουαλέτες (WC) δίνοντας και δάνειο 1500 δραχμές , φυσικά ένα μικρό δωματιάκι έξω από το σπίτι, μόνο με WC και στην καλύτερη περίπτωση να υπάρχει και χώρος για να πλένουν οι γυναίκες στη σκαφίδα όταν βρέχει και για ξέβγαλμα πήγαιναν στη βρύση του χωριού και με βόθρο ~3 με 4 κυβικά ,σκαμμένο με το τσαπί .
Η οικογένειά μου και μία ακόμη είχε ένα ραδιόφωνο με μια τεράστια μπαταρία BEREC και εξωτερική κεραία δεμένη στα δέντρα .
Υπήρχε και ένα καφενείο – μπακάλικο στο χωριό.
Μέχρι την 3η δημοτικού όταν πηγαίναμε σχολείο ,είχε σισίτιο το πρωϊ (γάλα σε σκόνη ή τσάϊ του βουνού) και το μεσημέρι από ψάρια κατεψυγμένα , μπουλουγούρι και όσπρια . Δίναμε από 10 δραχμές το μήνα σε μια γυναίκα του χωριού που έκανε τη μαγείρισσα και την τραπεζοκόμο.
Επίσης μέχρι την 3η Δημοτικού κάθε χρόνο άνοιξη ή φθινόπωρο απόγευμα, ερχόταν ένα τζιπ με 2 Αγγλους οδοντογιατρούς , μια μεταφράστρια και τον οδηγό του οχήματος , μας κοίταγαν τα δόντια , μας έδιναν οδοντόπαστες και οδοντόβουρτες και πλαστικά ποτήρια και μας εκπαίδευαν να πλένουμε τα δόντια μας. Το βράδυ μαζευόταν όλο το χωριό και έκαναν προβολή ταινίας (με ρεύμα από το τζιπ) που σαν πρωταγωνιστές είχε δύο παιδιά που έπλεναν τα δόντια τους και είχαν γερά δόντια, τα συλαμβάνανε κακοποιοί , τα έδεναν αλλά αυτά επειδή είχαν γερά δόντια ή έλυναν τα σχοινιά ή τα έκοβαν με τα δόντια τους και ελευθερονοντουσαν .
Ασφαλτος (της κακιάς ώρας , μουλαρόδρομος με μονή διαχωριστική ) έγινε το 1990. Τώρα έχουν κτισθεί αρκετά νέα σπίτια από ξένους και τα παλιά έχουν ανακαινισθεί και έχουν τις ανέσεις ενός σύγχρονου σπιτιού στο μέτρο του δυνατού, είναι 5 λεπτά περίπου από τη θάλασσα , έχει υψόμετρο περίπου 300 μέτρα και είναι ωραίο το μέρος , έχει και ρυμοτομία με δρόμους 5 μέτρα και πλατεία.
.Είμαστε 10 με 12 παιδιά συνήθως (όταν πήγαινα στην 5η και 6η Δημοτικού ήμασταν 11) στο δημοτικό και είχαμε ένα δάσκαλο.
Το απόγευμα όταν ήταν καλός ο καιρός , πηγαίναμε περίπατο λίγο έξω από το χωριό και κάναμε μάθημα στην εξοχή.
Το καλό ήταν ότι το παιδί της 1ης τάξης άκουγε και τα μαθήματα μέχρι και την 6η τάξη και μάθαινε. Την 5η και 6η Δημοτικού , την τελείωσα στο διπλανό χωριό ,περπατώντας σε χωματόδρομο και μονοπάτια , με όλες τις καιρικές συνθήκες, 5 χιλιόμετρα να...
πάμε και 5 να γυρίσουμε .
Εκεί είχε 1 δάσκαλο /2 τάξεις με 40 παιδιά περίπου κάθε τάξη. Στο χωριό εκείνο υπήρχε ένας καλός μαθητής με τον οποίο συναγωνιζόμασταν .
Το 10άριστα δεν μας έφτανε και το είχαμε φτάσει 10 με 5 τόνους και την προπαίδεια δεν την σταματήσαμε στο 10 αλλά την είχαμε φτάσει στο 15 (κομπιουτεράκια δεν υπήρχαν τότε)
Τον χειμώνα ο δρόμος ήταν βατός μόνο από τρακτέρ . Κάποιος που είχε τρακτέρ , είχε βρει μια καρότσα σαν αυτή που έχουν τα σταγιερ στο στρατό , και μετέφερε την ηλικιωμένη γιατρίνα που ήταν στο χωριό που τελείωσα το Δημοτικό , στο χωριό μου και στα άλλα 3 χωριά που ήταν πιο πάνω από το δικό μου .
Την άνοιξη (Μάϊο) η νομαρχία έφτιαχνε τον δρόμο και το πρωί πηγαίναμε με τα πόδια στο σχολείο και το μεσημέρι γυρίζαμε και τα 11 παιδιά (9 αγόρια και 2 κορίτσια), μια φορά , στριμογμένα σε ένα ΤΑΧΙ. Η δικτατορία επειδή μας έκλεισε το σχολείο , έδινε 10 δραχμές ημερησίως, για κάθε παιδί στην οικογένειά του , για τις μέρες που πηγαίναμε σχολείο . Από τα 11 παιδιά , τα δύο κατορθώσαμε χωρίς φροντιστήρια , να γίνουμε επιστήμονες .
Ποδήλατα δεν είχαμε , στο διάλλειμα κλωτσάγαμε μια μπάλα , ο χρόνος για παιγνίδι ήταν περιορισμένος ακόμη και το καλοκαίρι , γιατί έπρεπε να βοηθήσουμε τους γονείς μας στις δουλειές και να διαβάσουμε και να γράψουμε(με τη λάμπα πετρελαίου) και μάλιστα κάναμε και απόγευμα σχολείο όταν πήγαινα σχολείο στο χωριό και όταν πήγαμε στο διπλανό χωριό , έκαναν αίτηση οι γονείς μας στην επιθεώρηση και σχολάγαμε περίπου στις 3 το μεσημέρι.
Όταν πήγαινα στην 5η και 6η Δημοτικού , ο χρόνος ήταν ακόμη περιορισμένος . Θέλαμε μια ώρα ποδαρόδρομο να πάμε και μία να γυρίσουμε στο σχολείο.
.
.
Βεβαίως τα ιώδια και τα τσιρότα δεν έλειπαν και από μας .
Αγαπημένο παιγνίδι ήταν το στεφάνι από βαρέλι που το κυλάγαμε τρέχοντας , με ένα ειδικά διαμορφωμένο χοντρό σύρμα . Παιγνίδια δεν είχαμε και το Πάσχα ή στα παζάρια οι γονείς μας έπαιρναν κάτι πιστολάκια που έπαιρναν κάτι χάρτινες ταινίες , που έσκαγαν .
Είχαμε φάει το ξύλο της χρονιάς μας και από τους δασκάλους και από τους γονείς μας (Αυτά που λέει η επιστήμη για το μεγάλωμα και τον σωφρονισμό των παιδιών , ήταν άγνωστα)!!!
Τελείωσα το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε μια κωμόπολη ~10 χιλιόμετρα , μένοντας σε νοικιασμένο δωμάτιο.
Μέχρι την 4η Γυμνασίου (μετά έγινε Λύκειο) απαγορεύοταν να κυκλοφορήσεις μετά τις 8 τον βράδυ μόνος , χωρίς συνοδεία μεγάλου. Αν σε έπιαναν οι καθηγητές , την άλλη ημέρα είχες αποβολή. Επίσης αν σε έπιαναν να καπνίζεις είχες αποβολή.
Ετυχε το σπίτι που έμενα εγώ και η οικογένειά μου , καθώς και άλλα παιδιά σε διπλανά σπίτια ,να είναι κοντά σε σπίτια που έμεναν και δύο καθηγήτριες. Η μία από αυτές έκανε έλεγχο στα σπίτι 2 παιδιών που έμεναν με τη γιαγιά τους , το έπιασε να καπνίζουν , έψαξε κάτω από τα στρώματα και βρήκε περιοδικά -τσόντες , τους έκανε αυστηρές παρατηρήσεις , αλλά ευτυχώς δεν πήγε το θέμα στο σχολείο για να πάρουν αποβολή.
Στην 4η Γυμνασίου έγινε μεταπολίτευση και δεν απαγορευόταν πλέον να κυκλοφορήσεις μετά τις 8 το βράδυ. Τα κορίτσια φορούσαν μπλε ποδιές και άσπρη κορδέλα στα μαλιά . Εμας τα αγόρια μας κυνηγούσαν συνέχεια για τα μαλλιά μας (μας έστελναν για κούρεμα) και για τα γένια. Από αντίδραση όταν τελείωσα το λύκειο άφησα μούσι , το οποίο το έκοψα μετά από 6 μήνες.
Οι τηλεοράσεις στα σπίτια ήταν ελάχιστες και εάν πήγαινες σε καφενείο να δεις κανένα αγώνα και σε έπιαναν , είχες αποβολή την άλλη μέρα.
Σε ηλικία 14 χρονών που πήγαινα γυμνάσιο , δούλεψα το καλοκαίρι σε ένα εργοστάσιο που έφτιαχνε κουβαρίστρες διαφόρων μεγεθών (μέχρι 2,4 μέτρα ύψος) που τυλίγουν τα διάφορα καλώδια της ΔΕΗ , παίρνοντας 120 δραχμές μεροκάματο και όταν πήγαινα στο λύκειο σε ηλικία 17 χρονών παίρνοντας 200 δραχμές μεροκάματο. Βαριά δουλειά , φορτία .
Περάσαμε δύσκολα παιδικά και εφηβικά χρόνια , σαν φοιτητής εγώ δούλευα συγχρόνως ένα διάστημα , υπηρέτησα σε μονάδα προκαλύψεως στον Εβρο , στα τεθωρακισμένα)
Σε ηλικία 14 χρονών που πήγαινα γυμνάσιο , δούλεψα το καλοκαίρι σε ένα εργοστάσιο που έφτιαχνε κουβαρίστρες διαφόρων μεγεθών (μέχρι 2,4 μέτρα ύψος) που τυλίγουν τα διάφορα καλώδια της ΔΕΗ , παίρνοντας 120 δραχμές μεροκάματο και όταν πήγαινα στο λύκειο σε ηλικία 17 χρονών παίρνοντας 200 δραχμές μεροκάματο. Βαριά δουλειά , φορτία .
Περάσαμε δύσκολα παιδικά και εφηβικά χρόνια , σαν φοιτητής εγώ δούλευα συγχρόνως ένα διάστημα , υπηρέτησα σε μονάδα προκαλύψεως στον Εβρο , στα τεθωρακισμένα)
Μάθαμε όμως όλα τα παιδιά της γενιάς μου , να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες της ζωής . Για τα παιδιά των πόλεων που θα το διαβάσουν , θα τους φανούν απίστευτα όσα γράφω αλλά είναι όμως πραγματικότητα.
Τα σημερινά παιδιά και ιδίως των πόλεων , να εκτιμήσουν αυτά που έχουν.
alexadros
alexadros
Αλέξανδρε πρέπει να έχουμε μια δεκαετία διάφορα άλλα θυμήθηκα πολλά απο τα δικά μου να είσαι καλά Γκρινιαρόγατος
οι φωτογραφίες δεν έχουν σχέση με την παραπάνω αφήγηση είναι τις εποχής
και τι παθαμε βρε Αλεξαντρε, μας εμεινε κανενα κομπλεξ ????
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι αυτό το κείμενο, συγκρινόμενα με την σημερινή κατάσταση, τι θέλει να μας πει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα διαλύσουμε την -όποια- παιδεία έχουμε;
Να δεχτούμε κάθε υποβάθμιση στο -όποιο- βιοτικό επίπεδο;
Και όλα αυτά να γίνουν, γιατί έτσι γινόταν και παλαιότερα;
Η φράση "Τα σημερινά παιδιά και ιδίως των πόλεων , να εκτιμήσουν αυτά που έχουν." εμένα
κάτι τέτοιο μου γέννησε...
Κύριε Σαββέλη
ΔιαγραφήΜε την περιγραφή των συνθηκών των παιδικών μου και εφηβικών χρόνων , οι οποίες για μερικούς και ιδίως για τα νεώτερα παιδιά είναι απίστευτα , δεν θέλω να πω αυτά που γράφεις στην ανάρτησή σου.
Θέλω να γνωρίσουν και άλλοι για μας που γεννηθήκαμε σε χωριά ,το 1960 ή τη δεκαετία του 50 και νωρίτερα ,δεκαετία του 60 , ίσως και μερικοί της γενιάς του 70 τις συνθήκες που μεγαλώσαμε . Προφανώς όσα περιγράφω για τα παιδιά του χωριού μου θα συνέβαιναν και σε άλλα χωριά της χώρας μας . Σαν μήνυμα θέλω να περάσω ,ιδίως στα νέα παιδιά να αγωνίζονται με όλες τους τις δυνάμεις , να μην απελπίζονται και πέφτουν στο περιθώριο (ναρκωτικά , αλκοολισμός , παρανομία) . Να μάθουν να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες της ζωής .Δυστυχώς η ζωή είναι για ελάχιστους στρωμένη με ροδοπέταλα . Ευτυχώς ο θεσμός της οικογένειας , είναι δυνατός στη χώρα μας , δεν συγκρίνεται με αυτά που ισχύουν σε άλλες χώρες (π.χ Αγγλία , Γερμανία) και βοηθάει ιδίως τους νέους που έχουν και το μεγαλύτερο ποσοστό ανεργίας.
Εχω φύγει από το χωριό μου , όταν τελείωσα το λύκειο και όταν τελείωσα τις σπουδές μου και το στρατιωτικό μου, έψαχνα για δουλειά αλλά δεν έβρισκα με τίποτα . Είχα αρχίσει να σκέφτομαι σοβαρά να φύγω στο εξωτερικό , για να βρω δουλειά. Τελικά βρήκα δουλειά στον τομέα μου , χωρίς να έχω κανένα μέσον .
Εχω φτιάξει δικό μου σπίτι , στη πόλη που μένω και αν και μένω περισσότερο από δύο δεκαετίες , το χωριό μου το αγαπώ περισσότερο το επισκέπτομαι όσο συχνά μπορώ , αλλά δεν γίνεται διαφορετικά . Ισως όταν πάρω σύνταξη και μπορώ , θα μένω περισσότερο καιρό σε αυτό.
Ενας φίλος μου που έχει γεννηθεί το 1953 , μου έλεγε ότι και αυτός ήταν από αγροτική οικογένεια , ο πατέρας του καλλιεργούσε καπνά και αυτοί στην οικογένειά τους πολλές μέρες την βγάζανε με μια φέτα ψωμί με ζάχαρη . Ούτε να φάνε δεν είχαν. Ο πατέρας του έφυγε μετανάστης στη Γερμανία , χόρτασε η οικογένειά του , πήρε σταδιακά όλη του την οικογένεια στη Γερμανία και αυτός κατόρθωσε και σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανικός και εργάζεται σε βιομηχανία.
alexadros
Εξαίρετο κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε γύρισε πολύ πίσω στον χρόνο, σε σημείο να κάνω πάλι εκείνες τις συγκρίσεις, που προσωπικά θεωρώ αναπόφευκτες...
Το "εκπαιδευτικό" μας σύστημα στα Δημοτικά σχολία, που περνούσε από τα δάχτυλα και τις αρθρώσεις μας, στην πρωινή άσκηση κόμπλεξ των "δασκάλων" της εποχής, μου άφησε μια μορφή παραμόρφωσης των άκρων...
Να προσθέσω την μνήμη των Γυμναστικών Επιδείξεων, που επί Χούντας είχαν επιβληθεί σε όλα τα Δημοτικά της χώρας. Αν θυμάστε οι παλιότεροι, μας ντύναν με ομοιόμορφα κοντομάνικα μπλουζάκια, τα οποία είχαν επάνω μια αμυγδαλιά... Τώρα, τι συμβόλιζε αυτό, δεν γνωρίζω... Πάλι καλά που δεν είχαν φοίνικα, εκείνα τα μλουζάκια, τυπωμένο...
Να`σαι καλά φίλε Αλέξανδρε, για όσα μου θύμησες.
Φιλικά
Γιώργος
Αγαπητέ Γιώργο
ΔιαγραφήΠρωϊνές ασκήσεις γυμναστικής δεν είχαμε εμείς . Γυμναστική κάναμε μερικές φορές απόγευμα , όταν πήγαινα σχολείο στο χωριό μου. Στο διπλανό χωριό που πήγα , κάναμε δύο φορές την βδομάδα αν ήταν καλός ο καιρός , πάντα με τα ρούχα που φορούσαμε. Γυμναστικές επιδείξεις κάναμε από την 1η Δημοτικού μέχρι και την 3η Λυκείου , που ήδη ήταν 3 χρόνια μεταπολίτευση . Μπλουζάκια σαν αυτά που αναφέρεις , δεν είχαμε . Το μόνο που θυμάμαι ήταν , ότι φοράγαμε ένα σήμα στρογγυλό , με παραμάνα πίσω , στο μέγεθος του μεταλλικού νομίσματος των 50 δραχμών , με πλαστική μπλε ‘’κορνίζα’’ και άσπρο πανί για φόντο και με μια ζελατίνα προστασίας (όπως περίπου είναι αυτές οι εικονίτσες αγίων που βάζουν στα μικρά παιδιά) να γράφει κυκλικά ‘’ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ’’ του αντίστοιχου χωριού ,που στο μέσο είχε μια κουκουβάγια . Ακόμη θυμάμαι όταν πήγαινα στο χωριό μου σχολείο στο χωριό μου , στο σχολείο υπήρχε το αριθμητήριο , γράφαμε πρόχειρα διαγωνίσματα από την 2α Δημοτικού . Υπήρχαν κρεμασμένες φωτογραφίες των ηρώων του 21 , υπήρχε η φωτογραφία του βασιλιά και της βασίλισσας και η φωτογραφία του δικτάτορα Παπαδόπουλου , που ο δάσκαλος που είχα στη 2α και 3η Δημοτικού (στην 1η είχα άλλον , στην 4η είχα άλλον που ήταν ο ίδιος και στη 5η και 6η που τελείωσα στο διπλανό χωριό) μας έλεγε συνέχεια ότι έγινε πρωθυπουργός επειδή ήταν καλός μαθητής και μας παρακινούσε και εμάς να διαβάζουμε , να είμαστε καλοί μαθητές για να προκόψουμε ( Δεν είχε καμιά σχέση με πολιτική και ιδεολογία) . Το σχολείο του χωριού μου , ήταν ένα μικρό δωμάτιο σπιτιού 20 τετραγωνικών μέτρων περίπου. Όπως αναφέρω και ανωτέρω , είχαμε φάει το ξύλο της χρονιάς μας και από τους δασκάλους και από τους γονείς μας για το παραμικρό. Όταν πηγαίναμε στο διπλανό χωριό σχολείο , τρώγαμε ξύλο ακόμη και αν αργούσαμε λίγο. (Ρολόγια δεν είχαμε) . Για το λόγο αυτό , τρίβαμε τα χέρια μας με χλωρή ρίγανη , για να πονέσουμε λιγότερο. Για φαντάσου μικρά παιδάκια (εγώ ήμουν και 10 χρονών , υπήρχαν και μικρότερα ), να περπατάνε 5 χιλιόμετρα , να έχουν ξυλιάσει τα χέρια τους , γάντια δεν είχαμε , βρεγμένα από τη βροχή και να σου δίνει 2 ή 4 ξυλιές ο δάσκαλος στα χέρια με τη βέργα επειδή άργησες 5 ή 10 λεπτά. Επίσης σε μερικά παιδιά τους τραβούσανε τα αυτιά και τρώγαμε και σφαλιάρες αν η αταξία ήταν μικρή.
Eπίσης στο Δημοτικό , κάθε 25η Μαρτίου , 28η Οκτωβρίου , όταν τελείωνε το σχολικό έτος και παίρναμε τα ενδεικτικά (ή τα απολυτήρια στην 6η τάξη) και μια φορά την 21η Απριλίου , λέγαμε ποιήματα και παίζαμε σκετσάκια (μαθητικές θεατρικές παραστάσεις)
Αυτά ίσως φαίνονται γραφικά και απίστευτα για τα σημερινά παιδιά .
Θέλω να πω και πάλι στα σημερινά παιδιά , να μην απελπίζονται , να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες της ζωής , χωρίς να παραβλέπω ότι για πολλές οικογένειες τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
alexadros
alexadros γειά σου.Ιδια κατάσταση και σ' ένα χωριό της Ζακύνθου οπου γεννήθηκα και μεγάλωσα,δημοτικό,μετα γυμνάσιο μέχρι την 4η και 5η-6η λύκειο και εξετάσεις δίχως φροντιστήριο οι ποιό πολλοί(εγώ έφυγα στο εζωτερικό πρίν 30 τόσα χρόνια) οι αναμνήσεις του χωριού -η διαμόρφωση χαραχτήρα- ζωντανεύουν σε κάθε στιγμή έντασης.Εσύ σε ποιό χωριό μεγάλωσες;
ΑπάντησηΔιαγραφήalexadros γειά σου.Ιδια κατάσταση και σ' ένα χωριό της Ζακύνθου οπου γεννήθηκα και μεγάλωσα,δημοτικό,μετα γυμνάσιο μέχρι την 4η και 5η-6η λύκειο και εξετάσεις δίχως φροντιστήριο οι ποιό πολλοί(εγώ έφυγα στο εζωτερικό πρίν 30 τόσα χρόνια) οι αναμνήσεις του χωριού -η διαμόρφωση χαραχτήρα- ζωντανεύουν σε κάθε στιγμή έντασης.Εσύ σε ποιό χωριό μεγάλωσες;
ΑπάντησηΔιαγραφή